søndag 6. oktober 2013

Kurs i Rakkestad

Jeg er så heldig at jeg har blitt invitert til Rakkestad hundeklubb ved flere anledninger og da holdt lydighet og agilitykurs....nybegynner agilitykurs. I helgen var jeg der igjen og da sto grunnleggende handlingskurs i agility på plakaten...supergøy!! Det var 7 ivrige ekvipasjer med stor variasjon på raser. Min gode venninne Ellen er den som har dradd meg inn til klubben sin og utenom kurstimene, storkoser vi oss sammen på gården hun bor med familie og firbente. 

Jeg liker kjempegodt å instruere og har veldig klare tanker rundt hvordan jeg ønsker å trene hund, samt hvordan hundeholdet bør være. Det å trene hund skal være gøy! 
Hverdagslydighet...altså den generell oppdragelse av vår firbente venn... er bunnen i alt vi gjør. Ved å tilbringe tid til å bli godt kjent med sin hund og opparbeide et forhold basert på tillit og respekt, er det lettere å få den til å velge deg i treningsammenhenger. Jeg vil at mine hunder skal synes at jeg er så betydningsfull at de ønsker å følge meg.

Jeg digger klikkertrening...dvs tanken på det at hunden må tenke selv for å løse oppgaver. Og jeg ser at ved slik trening sitter lærdommen hos dem. Jeg bruker klikker i både lydighet og agility, samt til triks :) Og hundene elsker det! 

Et lite knippe bilder med snuppene og høstens farger!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar